The Damper month is February
Czyli pierwszy z miesięcy, w którym całkowicie za darmo będzie można sprawdzić swój sprzęt pod kątem uszkodzenia, zabrudzenia, interwału serwisowego, pracy, a także dobrać ustawienia pod kątem danego stylu jazdy jaki preferuje użytkownik.
Wydarzenie ma na celu propagowanie bezpiecznej jazdy na rowerze grawitacyjnym, poprzez odpowiednie przygotowanie sprzętu - w tym przypadku amortyzatora tylnego ( damper ), sprawdzenie podstawowych ustawień, i kontrole ewentualnego zużycia podzezpołów.
Przez cały miesiąc luty będzie można umawiać się na kontrolę amortyzacji ( dampera ) poprzez panel https://bikeserviceapp.pl/serwisy?service=&city=92 ,gdzie przez wypełnienie formularza i wpisanie w komentarzu “The Damper Month”, będzie można umówić się na darmową kontrolę tylnego amortyzatora.
Poniżej znajduje się regulamin wydarzenia. Użytkownik rezerwujący termin “inspekcji” akceptuje poniższy regulamin, a ewentualne pozaregulaminowe pytania będzie można zgłaszać telefonicznie lub osobiście podczas rezerwacji wizyty.
.Regulamin :
- Sprawdzenie Amortyzatora (dampera) jest całkowicie bezpłatne i ma na celu promowanie bezpiecznej i świadomej jazdy na rowerze a także przypominać o tym, że każda część i każdy rower wymaga cyklicznych przeglądów celem zachowania poprawności działania poszczególnych części i całości roweru.
- Podczas wykonywania inspekcji dokonywany jest demontaż amortyzatora tylnego(dampera) celem jego sprawdzenia, a następnie przy wykorzystaniu profesjonalnych narzędzi przeznaczonych do tego typu prac, jest on montowany powrotnie według zaleceń producenta.
- W skład inspekcji wchodzą poniższe czynności:
3.1 Demontaż i montaż amortyzatora(dampera) z roweru
3.2 Kontrolę wstępna wizualną w poszukiwaniu nieprawidłowości lub uszkodzeń
3.3 Sprawdzenie poprawności działania poszczególnych elementów amortyzatora które są widoczne i nie wymagają jego całkowitej rozbiórki
3.4 Test szczelności amortyzatora(dampera) bez konieczności jego całkowitej rozbiórki
3.5 Demontaż puszki powietrznej(air can) celem usunięcia zabrudzeń i kontrolę wnętrza amortyzatora(dampera)
3.6 Ponowny montaż puszki powietrznej(air can) według wytycznych producenta
3.7 Testy przy użyciu “Testera ręcznego” przeznaczonego do serwisowania i testowania amortyzatorów.
3.8 Kontrola elementów śrubowych i łożyskowanych mocujących amortyzator(damper) wewnątrz ramy rowerowej
3.9 Ponowne ustawienie i wyregulowanie amortyzatora tylnego(damper) pod dane preferencje użytkownika lub w przypadku braku informacji ze strony użytkownika wyregulowanie amortyzatora tylnego(damper)według procedur producenta
3.10 Objaśnienie podstawowych regulacji występujących w posiadanym amortyzatorze(damper) umożliwiających użytkownikowi zmian charakterystyki pracy celem dopasowania do indywidualnych potrzeb
- Jeśli podczas inspekcji użytkownik zdecyduje się na wykonanie serwisu celem usunięcia posiadających uszkodzeń, zostanie mu przedstawiony termin wykonania ustalonej wcześniej po konsultacji usługi
- Podczas wykonywania inspekcji nie jest dokonywany serwis amortyzatora(damper). Inspekcja ma na celu ustalenie potrzeby odbycia niezbędnego serwisu i weryfikację bezpieczeństwa, a także poprawności działania danego amortyzatora(damper).
- Każda inspekcja jest wykonywana według procedur producenta i jego wytycznych wraz z wykorzystaniem dedykowanego przez niego smaru, bez którego nie ma możliwości montażu powrotnego “puszki powietrznej”.
- Montaż nowego uszczelnienia amortyzatora tylnego(damper) tzw. “zestawu serwisowego 50h” może zostać wykonany TYLKO po wcześniejszym ustaleniu tego z użytkownikiem i po wykonaniu całości inspekcji. Podczas inspekcji nie wykonuje się wymiany uszczelnienia tj.(oring, backup ringi, Q-ring i inne wchodzące w skład w.w “zestawu serwisowego 50h”), a tylko dokonuje się demontażu i ponownego montażu elementów według wytycznych producenta, bez których nie ma możliwości wykonania, proponowanej przez serwis w miesiącu Lutym inspekcji.
- Całość inspekcji dokonywana jest w siedzibie firmy Oklej Bajk Tomasz Buszewski w Sosnowcu przy ul.Frankiewicza Pawilon 6(Słowackiego 6). Przy użyciu przeznaczonych do tego narzędzi i z wykorzystaniem wcześniej zdobytej wiedzy potwierdzonej odpowiednimi kwalifikacjami(certyfikat).
- Z wydarzenia zwanego także inspekcją wykluczone są amortyzatory tylnie(damper) sprężynowe, posiadające zbiornik wyrównawczy(rezi) i te które po wcześniejszym ustaleniu z organizatorem wydarzenia znajdują się na przygotowanej przez niego liście o czym organizator powiadomi zgłaszającego niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia, a także te do których producent danego amortyzatora(damper) przeznaczył obowiązkowy zestaw naprawczy który należy użyć celem wykonania w.w inspekcji. W przypadku posiadania amortyzatora(damper) który znajduje się na liście organizatora, jest możliwe dokonanie inspekcji w innym ustalonym przez organizatora terminie z wykorzystaniem warunków nie zapisanych w w.w regulaminie wydarzenia.
- Ilość zgłoszeń w miesiącu Lutym 2024 czyli w miesiącu w którym będzie funkcjonowało wydarzenie jest ograniczona do 10 zgłoszeń tygodniowo, i nie może zostać ono przekroczone. Wynika to z czasu jaki trzeba poświęcić na poprawne wykonanie czynności opisanych w punkcie 3. Nie ma możliwości zapisania się do wydarzenia inną drogą niż poprzez w.w link do panelu chyba że organizator wydarzenia Oklej Bajk Tomasz Buszewski zarządzi inaczej.
- Całość powyższego regulaminu jest informacyjna i może zostać ona zmieniona w dowolnym momencie, z przyczyn niezależnych od organizatora o czym osoby chcące wziąć udział w wydarzeniu zostaną poinformowane, z odpowiednim wyprzedzeniem.
- Wydarzenie organiowane jest stacjonarnie, a co za tym idzie amortyzator(damper) musi zostać dostarczony wraz z rowerem do miejsca w którym wydarzenie będzie sie odbywać. Nie ma możliwości wysłki amortyzatora(damper) do miejsca w którym odbywa się wydarzenie. Jeśli któryś z uczestników chce amortyzator(damper) wysłać proszony jest o kontakt bezpośredni z organizatorem Oklej Bajk Tomasz Buszewski celem ustalenia szczegółów.